جستجو آ ا ب پ ت ث ج چ ح
خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ
ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

انجیل برنابا: فصل ٩٦


انجیل برنابا

(برگردان فارسی از: حیدرقلی سردار کابلی)

<فصل ٩۵>فصل ٩٦<فصل ٩٧>


(۱) چون دعا تمام شد، کاهن با آواز بلند گفت: بایست ای یسوع، زیرا واجب است بر ما که بشناسیم تو کیستی، به جهت آرام کردن امت ما.

(۲) یسوع در جواب فرمود: «من یسوع، پسر مریم هستم؛ از نسل داوود بشر میرنده، و از خدای می‌ترسم و می‌گویم که اکرام و بزرگواری روا نباشد مگر خدای را.»

(۳) کاهن گفت: در کتاب موسی نوشته شده که زود باشد که خدای ما برای ما مسیا را، که خواهد آمد، می‌فرستد تا خبر دهد ما را به آن چه خدای می‌خواهد. او رحمت خدای را بر جهان خواهد آورد.

(۴) از این رو امید دارم از تو که به راستی بفرمایی، آیا تو مسیای خدایی که ما منتظر او هستیم؟

(۵) یسوع در جواب فرمود: «آری؛ خدای این چنین وعده داده است؛ لیکن من او نیستم. بدانید که او پیش از من آفریده شده و بعد از من خواهد آمد.»

(۶) کاهن گفت: به هر حال ما از سخن تو و آیات تو اعتقاد می‌کنیم که تو پیغمبر و قدوس خدای هستی.

(۷) از این رو به اسم همهٔ اسرائیل و یهودیه از تو امید دارم تا که محض محبت خدای به ما افاده کنی که به چه کیفیت مسیا خواهد آمد.

(۸) یسوع در جواب فرمود: «سوگند به هستی خداوندی که در حضور او جانم ایستاده، به درستی که من نیستم آن مسیا که تمام قبایل زمین انتظار او را دارند؛ چنان که خدای به پدر ما ابراهیم وعده کرده و فرموده: به نسل تو برکت می‌دهم همهٔ قبایل زمین را.»

(۹) «لیکن وقتی که خدای مرا از جهان می‌گیرد بار دیگر شیطان این فتنهٔ ملعونه را بر پا خواهد کرد؛ به این که وادار کند ناپاک را بر اعتقاد ورزیدن به این که من خدای و پسر خدایم.»

(۱۰) «پس به سبب این سخن تعلیم من ناپاک می‌شود تا به این جا که نزدیک می‌شود سی نفر مؤمن باقی نماند.»

(۱۱) «آن هنگام خدای برجهان خود رحم می‌فرماید و پیغمبر خود را، که همهٔ چیزها را برای او آفریده است فرو می‌فرستد.»

(۱۲) «او کسی است که به قوّت از جنوب خواهد آمد و بتان و بت پرستان را هلاک خواهد نمود.»

(۱۳) «او تسلط شیطان را بر بشر زایل خواهد فرمود.»

(۱۴) «او با رحمت خدای، برای خلاصی کسانی که به او ایمان آورده‌اند خواهد آمد.»

(۱۵) «پس بدانید کسی که به سخن او ایمان بیاورد رستگار خواهد شد.»


<برگشت به بالا><گفت و گو و نظر کاربران در بارهٔ مقاله>